top of page

WARSZTATY ROZWOJU OSOBISTEGO DLA DOROSŁYCH:

 

 

 

 

 

 

 

 

„Oswoić tygrysa”

Cel programu: nabycie umiejętności konstruktywnego radzenia sobie ze stresem.

 

Stres jest dobry, gdy panujesz nad nim a zły, gdy panuje nad tobą. Nie powinniśmy unikać stresu, lecz uczyć się dobrze z nim radzić. Nie ma osoby, która nie napotykałaby w życiu jakichś trudności powodujących stres. W najlepszym wypadku stres jest zdrowym wyzwaniem, sprawdza odwagę i sprzyja rozwojowi. W najgorszym pozbawia energii i może być zabójczy. W wirze codziennych spraw i obowiązków rzadko znajdujemy okazję do odpoczynku. Nie rozładowane napięcie daje się jednak we znaki wcześniej czy późnej – czujemy się przepracowani i zmęczeni, przestajemy cieszyć się życiem, boimy się, że nie sprostamy kolejnym zadaniom. Warto poznać proste i skuteczne metody radzenia sobie ze stresem, odzyskania energii, równowagi wewnętrznej i optymizmu. Radzenie sobie ze stresem jest nastawione na zminimalizowanie negatywnych skutków stresu i rozwój zasobów odpornościowych.

 

„Przyjazne granice”

Cel programu: nabycie umiejętności zachowań asertywnych.

 

Asertywność to pewien sposób, styl zachowania, który pomaga nam żyć w zgodzie z sobą i z innymi ludźmi, daje alternatywę dla zachowań uległych i agresywnych. Uczy obrony własnych praw bez naruszania praw innych osób i uznania, że wszyscy jesteśmy równie ważni. Charakteryzuje postawę akceptacji i szacunku. Dzięki zachowaniom asertywnym możemy bez lęku, winy i wstydu powiedzieć innym ludziom co jest dla nas ważne i czego oczekujemy. Nasze zachowanie staje się jasne i zrozumiałe dla innych ludzi, a to powoduje, że czują się w kontakcie z nami bezpiecznie. W nas rośnie samoocena, poczucie sprawstwa i własnej wartości. Pozwalamy sobie na błędy i potknięcia, dostrzegając swoje sukcesy i mocne strony. Potrafimy w sposób uczciwy i bezpośredni ujawniać innym siebie, nie lękając się oceny, krytyki czy odrzucenia. A jeśli uznamy, że w naszym interesie leży przyjęcie innej postawy, to możemy z asertywności zrezygnować. Ważne jednak, że jest to nasz wybór.

 

„Paralotnia”

Cel programu: rozwój twórczości, kreatywności i zdolności rozwiązywania problemów.

 

Trening twórczości pozwala wyzwolić tkwiącą w ludziach naturalną ciekawość i spontaniczną motywację, inspiruje do poszukiwania tego co nowe i lepsze. Kreatywność nie jest zarezerwowana dla wynalazców czy artystów, jest zasobem każdego z nas. Sztuka twórczego myślenia jest szczególną właściwością umysłu, która pozwala rozwikłać pozornie nierozwiązywalne problemy i stworzyć zaskakującą nowość. Jest kluczem do radzenia sobie z błyskawicznie zmieniającym się światem. czytając, słuchając muzyki, grając na instrumentach, rysując i grając w przeróżne gry. Warto też podejść do rozwoju swojej kreatywności bardziej świadomie, ucząc się, jakie operacje myślowe musi wykonać mózg, żebyśmy mogli tworzyć nowe pomysły i niekonwencjonalne rozwiązania. Istotą treningu kreatywności jest kształcenie i stymulowanie specyficznych zdolności psychicznych oraz stymulowanie elastyczności myślenia i giętkości działania.

 

„Mindfulness – nowa jakość życia”

Cel programu: rozwój uważności.

 

Czy znasz taki stan, gdy twoje myśli urządzają sobie gonitwę? Rozpaczliwie pragniesz je uspokoić, aby w twojej głowie zapanowała cisza. Ale za każdym razem, gdy zmuszasz się, aby już nie myśleć, twoje myśli powracają z nową energią. Kiedy sobie powtarzasz, że nie ma się czym denerwować, nagle przychodzą ci do głowy niezliczone powody do zmartwienia. Z czasem uruchomienie negatywnych stanów jest coraz łatwiejsze a powstrzymanie ich coraz trudniejsze. Wreszcie wzmożona wrażliwość pojawia się w odpowiedzi nie tylko na realne zagrożenie, ale i coś zupełnie nieszkodliwego. Mindfulness to metoda treningu umysłowego, dzięki której zrozumiesz, że dobre samopoczucie i życie w harmonii ze sobą samym wpływa na każde działanie i dodaje odwagi w radzeniu sobie z codziennymi przeciwnościami. Pozwala zatrzymać się w pędzącym świecie, znaleźć chwilę spokoju, pozbyć się stresu, smutku, bólu i odnaleźć radość życia.

 

„Mapa marzeń”

Cel programu: nabycie umiejętności wyznaczania i osiągania celów.

 

Wszyscy mamy moc, by spełniać własne marzenia lecz nie zawsze wiemy jak to zrobić. Często brakuje nam energii, pewności siebie, wewnętrznej siły. Godzimy się, aby nasze życie zmierzało w innym kierunku, niż chcielibyśmy. Jeżeli znasz swoje cele to warsztat „Mapa marzeń” pomoże ci je zrealizować albo przynajmniej utworzyć strategię i rozpocząć proces, który do tego doprowadzi. Jeśli nie masz konkretnego celu to być może podczas zajęć właśnie go znajdziesz. Trening motywacyjny sprzyja wzmocnieniu inicjatywy i zaangażowania, wzrostowi satysfakcji z działania, odkryciu własnych pokładów energii, przebiciu się przez własne ograniczenia i umocnieniu wiary w siebie. Pozwala poznać i wypracować zasady skutecznego działania i osiągania sukcesów w każdej dziedzinie. Dostarcza konkretnych wskazówek jak urealnić własne marzenia, pokazuje na co kłaść nacisk w działaniu oraz uczy dbać o cechy charakteru zapewniające skuteczność. Może stać się ważnym krokiem na samorozwoju.

 

„Odnaleziony czas”

Cel programu: nabycie umiejętności zarządzania sobą w czasie.

 

Czy masz wiele obowiązków i wydaje Ci się, że doba jest zbyt krótka, by się z nimi uporać? A może masz poczucie, że czas „przecieka Ci przez palce”, a Ty nie umiesz go efektywnie wykorzystać? Prawda jest taka, że bez względu na to jak bardzo byśmy chcieli, nie możemy zwiększyć liczby godzin z naszym dniu. Możemy natomiast odkryć i używać wszystkich dostępnych zasobów, aby jak najlepiej te godziny wykorzystać. Osiągnięcie tego jest możliwe poprzez właściwe zarządzanie własną energią. Czas jest ograniczonym zasobem. Nie może być składowany ani kupiony. Może być jedynie dobrze spożytkowany. Niewykorzystany czas nigdy nie powróci. Zarządzanie sobą w czasie jest dziś bezcenną umiejętnością. Podczas warsztatów poznasz metody właściwego gospodarowania czasem i konkretne narzędzia pozwalające na jego lepsze wykorzystanie: skuteczne planowanie i egzekwowanie działań. Nauczysz się radzić sobie ze złymi nawykami i złodziejami czasu. Zachęci cię także do skupienia się na podstawach życia: wizji, misji i celach.

 

„Pędzący pociąg”

Cel programu: nabycie umiejętności radzenia sobie ze złością i agresją.

 

Trudności ze złością mogą polegać zarówno na jej nadmiernej, jak i niewystarczającej ekspresji. Złość jest zdolna utrzymywać nas w poczuciu nieszczęścia. Zawsze jednak możemy dostrzec jej destrukcyjny potencjał i zrobić, co w naszej mocy, żeby ograniczyć jej wpływ na nas. W przeciwnym razie będzie wielkim zagrożeniem dla wielu sfer naszego życia - także dla związku z najbliższą osobą. Nie znaczy to, że nie masz do niej prawa. Uczucie złości rodzące się adekwatnie do sytuacji i we właściwym momencie może nawet uratować cię emocjonalnie czy materialnie. Dzięki niej możesz postawić na swoim wtedy, kiedy powinieneś i tam, gdzie powinieneś, dać należytą odpowiedź na niesprawiedliwość, krzywdę, zachowanie aspołeczne. Kiedy uczucie złości pojawia się w związku partnerskim, jest bardzo ważne, żeby skłócone strony pohamowały się w porę i przygotowały emocjonalnie na to, by możliwie rozsądnie z ową złością się uporać. Warsztat ma na celu lepsze rozpoznawanie emocji złości, a także nauczenie odpowiednich technik jej zapobiegania i  bardziej konstrukcyjnego sposobu wyrażania i radzenia sobie z nią. Wyrażanie trudnych emocji w sposób bezpieczny dla siebie i otoczenia znacząco poprawi jakości twojego życia oraz relacji z ludźmi.

 

„Akademia mądrego rodzica”

 

Cele zajęć: Wzrost kompetencji wychowawczych poprzez wgląd w mechanizmy własnych zachowań rodzicielskich, określenie swojego rodzicielskiego potencjału i obszarów wymagających doskonalenia. Pogłębienie wiedzy i umiejętności w takich obszarach, jak: dobra, efektywna komunikacja z dzieckiem, rozpoznawanie potrzeb dziecka oraz własnych potrzeb jako rodzica, asertywność rodzicielska, rozwiązywanie konfliktów w relacji z dzieckiem, modyfikowanie niepożądanych zachowań bez stosowania przemocy, radzenie sobie z emocjami dziecka oraz własnymi emocjami.

 

Zajęcia mają charakter psychoedukacyjny i adresowane są do rodziców/ opiekunów, którzy doświadczają trudności wychowawczych i chcą nauczyć się budowania lepszego kontaktu ze swoim dzieckiem. Połączenie motywacji rodzica i wiedzy specjalisty może być najlepszym sposobem osiągnięcia zamierzonych celów :) 

 

 

 

 

bottom of page